Lamicy specialist in app ontwikkeling
Heeft u een idee dat u wilt laten uitwerken tot een app? Of wilt u uw bedrijfsprocessen ondersteunen met een app?

Gebruikerservaring van het internet op een mobiele apparaten is anders dan via de computer. Maar heeft u liever een app of een mobiele website? Wat zijn de voordelen en wat zijn nadelen?

Waarom een app?

Een veel gehoorde tegenargument is dat het bereik van de doelgroep laag is en dat de app niet geindexeerd wordt door zoekmachines. Daar tegenover staat dat u met een app specifieke functionaliteiten aanbieden kunt aanbieden aan uw klanten. denk bijvoorbeeld aan de camera, GPS en notificaties.

Lees meer...
Met een app staat u dus dichter bij uw doelgroep. U biedt uw gebruiker daarmee ook een betere gebruikservaring. Een app kan namelijk offline informatie en functionaliteiten bevatten waardoor uw gebruiker niet onnodig moet wachten (laadtijd) of betalen. Daarnaast hoeft een app alleen nieuwe content op te halen, de plaatjes en overige huisstijl is al aanwezig. Uw app (bedrijfsnaam of logo) heeft een prominente plek op het ‘bureaublad’ van het mobiele apparaat en dus marketing technische gezien aantrekkelijker! Je bent immers maar 1 vingerbeweging verwijderd van een directe interactie.

 

app_banner2

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Iedere keer dat klanten uw webapplicatie of mobiele app gebruiken, bindt u ze verder aan uw bedrijf. Onze apps maken het mogelijk om een plaats in de markt te veroveren en te behouden.

Wilt u samen met ons een app maken? Neem dan contact op!

Waarom niet gewoon een mobiele website?

Het ontwikkelen van mobiele wesbite is in vergelijking met het ontwikkelen van een app relatief goedkoper. Het bereik is groter en het contentbeheer is vergelijkbaar met die van de website. Bovendien wordt een mobiele website wordt geindexeerd door zoekmachines.

Maar...
Echter, De waardevolle functionaliteiten van de smartphones, zoals GPS of de camera, kunnen vaak niet gebruikt worden. En het zijn nou juist deze functionaliteiten die vaak de toegevoegde waarde bieden. Je kan de gebruiker bijvoorbeeld stimuleren in zijn impulsaankoop door gebruik te maken van de GPS-functionaliteit en hem attenderen op aanbiedingen of notificaties sturen van de mooiste aanbiedingen. Maar ook de camera biedt veel mogelijkheden. Je kan de gebruikers bijvoorbeeld QR-codes laten scannen om hem zo naar je website te leiden.

Onze werkwijze

Stap 1: Concepten voorleggen
Lamicy denkt met u mee over welke functionaliteiten uw website het beste kan bevatten. Met als belangrijke vraag “Komen deze ook terug op uw mobiele website, of slechts een deel ervan?” Vervolgens maken wij een aantal concepten waaruit u een keuze kunt maken.
Stap 2: Concepten ontwerpen
Het door u gekozen concept gaan wij in deze stap ontwerpen. In deze fase is er nauw contact met de klant omdat ook de huisstijl wordt toegepast. Wij maken een passend ontwerp waarbij rekening gehouden wordt met de specifieke eisen en beperkingen van mobiele apparaten. Denk bijvoorbeeld aan het ontbreken van de ‘mouse over’ functie of het met brede vingers moeten kunnen klikken.
Stap 3: Ontwerp bouwen
Bij de bouw van uw definitief ontwerp houden wij uiteraard rekening met de zichtbaarheid op verschillende schermgroottes en verschillende browserplatformen, zoals die van de Android, iPhone en Windows Phone.
Stap 4: Eindproduct testen en 'live' gaan
In deze fase wordt het eindproduct getest op alle aspecten. Na een acceptatietest is de website klaar voor gebruik!.

“Het aantal smartphones en tablets in Nederland blijft stijgen. Voor het eerst zijn er met 8,5 miljoen smartphonebezitters meer mensen die een smartphone bezitten (67%) dan een pc/desktop (65%). Meer dan de helft van de Nederlanders (53%) is in het bezit van een tablet.” Bron: gfk.com – 13-12-2013

Wilt u contact of een offerte?

Neem dan contact met ons