Lamicy specialist in app ontwikkeling
Steeds vaker gebruiken we smartphones en tablets in plaats van de pc of laptop. Mobiel internet groeit en de mogelijkheden nemen toe. Het maakt uw doelgroep nog beter bereikbaar. Een ontwikkeling om zeker rekening mee te houden bij het ontwerpen of evalueren van uw website en online diensten.

Lamicy bedenkt de beste oplossing voor verschillende apparaten en platformen. Soms ligt de oplossing in adaptive layouts. Dat houdt in dat de website zich automatisch aanpast (responsive) aan de grootte van het beeldscherm. Maar soms is dit niet mogelijk, of is het beter om een aparte mobiele website te maken met heel specifieke content.

Waarom toch een mobiele website?

De gebruikerservaring van uw website is op mobiele telefoons heel anders dan via de computer. Een grote, uitgebreide website laadt op een mobiele telefoon langzaam en kan onderdelen bevatten die niet getoond kunnen worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan flash elementen die niet ondersteund worden op een iPhone of iPad. Onze websites detecteren hoe de bezoeker uw website benaderd. Is dit bijvoorbeeld via een smartphone? dan wordt op basis van zijn specificaties de juiste versie van de  website getoond.

Zoekmachines

Zoekmachine optimalisatie wordt ingezet om een website of pagina hoog te laten scoren in de resultaten van een zoekmachine. Er bestaan twee varianten.

1. SEO of Search Engine Optimization

Met SEO worden de “natuurlijke” zoekresultaten bedoeld, die in Google het grootste deel van de pagina in beslag nemen. Die vallen niet te manipuleren door te betalen; Google indexeert elke website en bepaalt aan de hand van een aantal punten welke sites bovenaan komen te staan.

U kunt wel invloed uitoefenen op die natuurlijke zoekresultaten, namelijk door zo veel mogelijk te voldoen aan de punten waarop Google indexeert. Dat vereist wel de nodige kennis en kunde op het gebied van techniek en indexering. Wij onderzoeken, monitoren en verbeteren uw website op dit gebied.

2. SEA of Search Engine Advertising

Hieronder verstaan we de zoekresultaten die in Google aan de rechterkant en soms helemaal bovenaan een pagina worden weergegeven. Dit zijn de betaalde zoekresultaten. Dat gebeurt via Google AdWords campagnes.

Lamicy kan voor uw website of product de relevante termen bepalen en hiermee AdWords campagnes opzetten en aanscherpen zodat u optimaal rendement haalt uit uw online marketing budget.

website2

 

 

 

 

 

” Op een klein scherm past nou eenmaal minder informatie en de functionaliteiten kunnen hierop worden aangepast, waarom zouden we geen gebruik maken van de telefoon functie van een smartphone en klanten direct laten bellen? “

 

Onze werkwijze

Stap 1: Concepten voorleggen
Lamicy denkt met u mee over welke functionaliteiten uw website het beste kan bevatten met als belangrijkte vraag “Komen deze ook terug op uw mobiele website, of slechts een deel ervan?” Vervolgens maken wij een aantal concepten waaruit u een keuze kunt maken.
Stap 2: Concepten ontwerpen
Het door u gekozen concept gaan wij in deze stap ontwerpen. In deze fase is er nauw contact met de klant omdat ook de huisstijl wordt toegepast. Wij maken een passend ontwerp waarbij we rekening houden met de specifieke eisen en beperkingen van mobiele apparaten. Denk bijvoorbeeld aan het ontbreken van de ‘mouse over’ functie of het met brede vingers moeten kunnen klikken.
Stap 3: Ontwerp bouwen
Bij de bouw van uw definitief ontwerp houden wij rekening met de zichtbaarheid op verschillende schermgroottes en verschillende browserplatformen, zoals die van de Android, iPhone en Windows Phone.
Stap 4: Eindproduct testen en 'live' gaan
In deze fase wordt het eindproduct getest op alle aspecten. Na een acceptatietest is de website klaar voor gebruik!.

 

Wilt u contact of een offerte?

Neem dan contact met ons